יום שישי, 11 בפברואר 2011

הליכה כהלכה

מובא בזאת הסבר טכני כיצד יש לבצע באופן נכון את פעולת ההליכה/צעידה.
מומלץ לעיין תחילה במאמרים שפורסמו בעבר אודות: "הוראות היצרן" עקרונות התנועה, המפרקים, התנהגות כפות הרגליים, הסיבות לכאבי גב. הרעיונות והתובנות שבאו ליידי ביטוי במאמרים אלה הם חלק בלתי נפרד מהמכלול המלא של הבנת המציאות בגופנו. פורטה והוסברה בהם שורה ארוכה של מחשבות, תובנות ועקרונות. כל שיאמר בזאת בייחס להליכה נשען ונובע מתוך הדברים הנ"ל.

תיאור הביצוע
:
1. תפקוד כפות הרגליים: המפגש של כף הרגל עם משטח הדריכה נועד להתבצע כך, שלא כל כף הרגל תונח באחת על המשטח. התנועה הגלגולית שבה יש לבצע את התקדמות המפגש בין כף הרגל והמשטח, מן העקב ועד לכרית הזרת - מתאפשרת אך ורק לאורך השוליים החיצוניים של כף הרגל. גלגול זה הכרחי וקריטי לבלימת זעזועים (IMPACT). והמהלך כולו:
הנחה מבוקרת (לא בדפיקה!) של העקב.
גלגול לאורך השוליים החיצוניים. שורש הזרת פוגש תחילה את הקרקע, ובהדרגה יתר חלקי כרית כף הרגל תוך פרישת הבהונות בזו אחר זו אל המשטח. במהלך הגילגול מתרומם העקב.
לקראת ניתוק מגע כף הרגל מהמשטח, דוחפות כל חמש הבהונות יחד, ובמיוחד הזרת, את האדמה לאחור. דחיפה זו היא שמקדמת את הגוף לפנים. דגש על עבודת הזרת יבטיח שיתוף כל הבהונות בדחיפה, ויכתיב מקבילות כפות הרגליים כנדרש.

2. שרירי הבטן: על שרירי הבטן ורצפת האגן לבצע שורת תפקידים.איסוף קל של ה"זנב" במגמה לפנים, כאילו אל מתחת לאגן. בניית "עמוד אנרגיה" מרצפת האגן אל פסגת הקדקוד להצמחת הגוף.
שרירי הבטן אחראיים ליצירת מפגש עדין ככל האפשר בין העקב והמשטח.
עם כל תחילת העברת הרגל האחורית לפנים, על שרירי הבטן לדחוף קלות את החוליות המותניות לאחור, ובכך לעורר פיתול מאזן. פיתול שיפנה קלות את בית החזה בהתאם לתנועת הידיים הספונטנית האופיינית להליכה.

חשוב לציין שכל אחד מאתנו יאלץ לשלם מחירים כואבים על הרגליו. ברכיים מהוות דוגמה בולטת לכך. להערכתי רב מחלט של בעיות הברכיים שאינן תוצאת טראומה - מקורן בהתנהגות כפות רגליים לא נכונה.
מובן שבהתכתבות קשה מאוד ללמוד כיצד ללכת באופן נכון. הליכה מבוצעת על ידי כל אחד מאתנו בהתאם להרגלים המושרשים עמוק בתוכינו. שינוי ורכישת הרגלים חדשים דורש זמן למידה אימון והסתגלות. שינוי הרגלים זו משימה הניתנת להשגה ראשית בהבנה, וכן בהרבה התמסרות, מודעות, סבלנות ובעיקר התמדה רבה, אך המאמץ כדאי ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה