יום שני, 15 בנובמבר 2010

מכתב מאתי ג.


שלום אורי.
פגשתי אותך לפני כשנה וחצי במסגרת שישה מפגשים בהדרכה אישית. אין לך מושג כמה אני מצטערת שלא פגשתי אותך לפני כארבע שנים כאשר גופי החל לשדר כאבים, ועוד יותר מכך לפני ארבעים שנה. שאולי אז הייתי מצליחה בגילי היום (63) להמשיך ולקיים את הפעילות הגופנית/ספורטיבית לה הייתי רגילה. נהגתי לשחק טניס כארבע פעמים בשבוע והליכות רגליות בשבילי הרים גבוהים ומפותלים במשך כמה ימים רצופים. לכך הקדשתי את עיקר זמני לאחר פרישה מעבודתי. במקביל התעמלתי פילאטיס פעמיים בשבוע ועוד אימון בחדר כושר.
לפני כארבע שנים החלו כאבים בגב תחתון עם הקרנה לרגל שמאל עד הקרסול וגב כף הרגל
. כל פעילותי הגופנית שכל כך אהבתי פסקה באחת. בדיקות רפואיות העלו שיש לי מספר בילטי דיסק בעמוד השדרה. במשך שנתיים פניתי בזה אחר זה למיטב המומחים בתחום: רופאים אורטופדים, מומחי פיזיותרפיה, מומחה ברפואה סינית ואוסטיאופט. כשדבר לא עזר עברתי שלושה טיפולים פולשניים של רופא מומחה לטיפול בכאב. הכאב נשאר וכל נסיון לעשות מאמץ גופני כלשהו, כגון הליכה מתונה של שניים שלושה ק"מ, הגביר אותו מאוד.כל אותו זמן אמרה לי חברתי, שגרה בגליל, שהיא מתעמלת אצלך וסיפרה לי על גישתך הכוללת ומומחיותך רבת השנים, ושאתה עובד גם במרכז הארץ. כשהכל לא עזר, אספתי את עצמי, מתוך מצב רוח קשה לתוכו שקעתי, ויצרתי איתך קשר.
במשך שש פגישות העברת לי את עקרונות התנועה לפיהם אתה נוהג
, לימדת אותי איך ללכת נכון, איך לעמוד נכון איך להתכופף ולהזדקף ועוד הרבה. העיקר, בנית לי תכנית לתרגול יומיומי שנמשך כשעה, וגם הצטרפתי לפעילות שבועית קבוצתית בהדרכתך. המצב השתפר בהדרגה ובהתמדה לאורך זמן.
כעת מהכאב עדיין לא השתחררתי לחלוטין
, אבל השתחררתי מהחרדה שכל מאמץ גופני יגביר אותו. הידיעה שתרגילי המתיחות ישמרו את הכאב ברמתו הנסבלת ושהעיניינים תחת שליטה, מאוד מרגיעה. אני רוכבת על אופניים או הולכת במשך שעה בכל יום, ובעיקר מבצעת כמו "מאמינה אמיתית" את התרגול היומי. בעוד שבוע אנסה להצטרף לטיול פתיחת העונה של קבוצת מיטיבי לכת שהייתי ממייסדיה וממנהיגיה במשך שלושים שנה.
על הכל תודה תודה תודה
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה